O tom, že výtvarná výchova je jen „odpočinkovým a relaxačním“ oborem, který je upozaděn ostatním předmětům vyučovaným na základní škole, si myslíme své 😊. Výtvarka je jednou ze zásadních a umělecky laděných disciplín, kdy jedinec může specifickým způsobem reagovat na společensko-kulturní svět. Děti ze Sluníčkové školy už dávno vědí, že náplní hodin výtvarné výchovy není jen „prázdné“ překreslování líbivých námětů, ale občas je třeba jít dál, abychom se vzdělávali, rozvíjeli a otevírali nové obzory. Výtvarka je předmět, ve kterém můžeme snadno prolínat do dalších oborů. Nemusíme vnímat „pouze“ vizuálně, ale i všemi ostatními smysly.
O tom všem jsem se přesvědčili, když jsme tyto hodiny na druhém stupni koncipovali coby barevnou laboratoř. Děti si na základě názorných případů osvojily teorii barev. V praxi pak zkoušely výtvarný experiment týkající se míchání barev dle spektrálního kruhu. Nutno podotknout, že se jim to dařilo výtečně! V rámci reflexe jsme mluvili o nabytých zkušenostech i dalších možnostech využití.
Mgr. Jakub Havlíček