Na naší Sluníčkové škole se učí téměř 390 žáků napříč všemi ročníky. S jistotou jsme schopni říci pouze to, že každý žák je zcela jedinečná osobnost s individuálními potřebami a myšlením. Adekvátní podporu škola poskytuje i nadaným a mimořádně nadaným chlapcům a dívkám, kteří mohou disponovat jedním, ale i několika druhy talentů. V současné době máme zjištěno několik nadaných žáků, z nichž většina je nadaná mimořádně. Stále však vyhledáváme další talentované žáky.
Nadání lze obecně rozdělit do několika odlišných oblastí, v nichž jedinec vyniká. Tyto schopnosti mohou být verbální, početní, paměťové, kreativní, technické, jazykové a mnohé další. Pro včasné odhalení těchto žáků a nejefektivnější práci s nimi absolvovali všichni učitelé prvního i druhého stupně seminář s ředitelkou Centra nadání PhDr. Jitkou Fořtíkovou Ph.D. věnující se dané problematice více jak dvacet let.
Další krok, který Sluníčková škola učinila pro zlepšení efektivity učení na škole, byla účast žáků v programu Invenio. Ten jim napomáhá objevovat silné a slabé stránky každého z nich. Jelikož se inteligence skládá z celé řady různých schopností, je možné pomocí speciální diagnostické hry zjistit, ve kterých oblastech žák vyniká a které by tak bylo vhodné dále rozvíjet nebo zlepšovat. Zábavného poznávání svých schopností se zúčastnili všichni žáci druhých a pátých tříd, pro velký zájem i třída 6. B.
Celkově se množství žáků s nadáním v naší populaci odhaduje na 2–3 %. Sluníčková škola skrze vypracovaný ŠVP poskytuje a nabízí podmínky k dosažení co největšího rozvoje a potenciálu každé osobnosti. V plné míře to platí i pro vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných. Talentovaným žákům i jejím rodičům poskytuje škola konzultace se speciální koordinátorkou paní magistrou Lenkou Kaiserovou. Právě ona vede kroužek Koumáci, kde přicházejí zvídavé děti na divergentní způsoby řešení problémů, a jsou tak vedeny k rozvoji logického i strategického myšlení. Prostor je zde ponechám i rébusům, hlavolamům a deskovým hrám.
Snažíme se všem našim žákům poskytnout maximální podporu při rozvoji jejich individuálních schopností a dovedností.