Sluníčkoví osmáci hodnotí dobu, kdy nám koronavirus zbrzdil život


Během tříměsíční netradiční výuky na dálku jsme se všichni naučili novým dovednostem. My učitelé jsme museli velmi narychlo zvládnout jednotné prostředí výuky. Žáci byli nuceni pracovat samostatně, plánovat čas, či  rozvrhnout síly. Rodiče se stali logistickými mistry – vypracovat spolehlivý plán fungování rodiny – nákupy, vaření, práci z domova spojit s dozorem a pomocí svým dětem při online výuce i zabavit je ve volném čase. Všichni jsme měli plné ruce práce a dnes si troufnu říci, že jsme ji zvládli.

A jak tuto nelehkou dobu viděli osmáci, jsem se dozvěděla ze slohové práce. Zadání bylo jednoznačně dané: zhodnotit období koronaviru, najít klady, pojmenovat zápory a vyvodit subjektivní závěr. Sami zjistíte, že žáci na konci osmého ročníku mají vyhraněné názory a nebojí se o ně podělit ☺.

  • Každý by měl mít pevný řád, protože když se nudíme, vše nám jde hůř. Velmi důležité v těchto těžkých dnech je pozitivní myšlení.
  • Musíme se naučit, jak si správně rozvrhnout čas. Jak zabavit sami sebe.
  • Vyhovuje mi, že si mohu ráno přispat a vypracovat úkoly v době, kdy se mi to časově nejlépe hodí.
  • Online hodiny nejsou úplně špatný, ale radši bych byl 6 hodin ve škole, doma se neumím tak soustředit.
  • Tento stav mi vyhovuje, protože se více soustředím na to, co mě baví. Školní povinnosti si plním vlastním tempem z pohodlí svého domova. Taky mohu chodit celý den v pyžamu
  • Já osobně si více vážím školy, protože učit se doma není jednoduché. Chybí mi vysvětlení nové látky od učitele a dokopat se k plnění úkolů je občas velice těžké.
  • Chybí mi spolužáci.
  • Stýská se mi po babičce a dědovi.
  • Chybí mi povídání o přestávkách s kamarády. Videokonference nejsou tak dobré jako sedět ve školní lavici. Myslím si, že je online vyučování dokonale vyvážené a není potřeba nic měnit, ale těším se zpátky do školy.
  • Naučila jsem se uspořádat si čas. Protože mamka je zdravotní sestra, tak není moc doma a chodí z práce unavená, proto jsem se naučila vařit a péct.
  • Mám čas prohlížet staré fotky, videa a zavzpomínat. Bude mi v létě chybět moře.
  • Na téhle situaci mě nejvíc mrzí, že se nemůžu chodit do školy, nevidím spolužáky, učitele. Nemůžu chodit do ZUŠky, chybí mi kino, divadlo….
  • Je super, když si dělám práci do školy doma a u toho můžu hezky jíst, například brambůrky .
  • Chybí mi osobní kontakt s učiteli.
  • Už konečně snídám! Jsem víc odpočatá, protože nemusím brzy vstávat. Naučila jsem se samostatně pracovat a zjistila, že mi to takhle vyhovuje víc. S učiteli je dobrá domluva.
  • Mrzí mě zrušené kulturní akce – třeba Vysmáté léto.
  • Za mě bych byla spíš ve škole. Tam se můžete omluvit, že jste úkol zapomněli, ale tady těžko . Rozhodla jsem se učit se španělsky. Zatím neumím skoro nada, ale jednoho dne se určitě dorozumím. Jsem ráda, že jsme takovou slohovou práci mohli napsat, udělala jsem  si v mnoha věcech jasno.
  • Jako Češi jsme zvládli tuto hrozbu velmi dobře. Dokázali jsme si pomáhat, šít roušky, nakupovat osamělým lidem. Je méně trestných činů.

Mgr. Jana Lukešová