Hodina angličtiny BYOD – NYC


Informace

Aktivita je založena na práci s mobilním dotykovým zařízením v hodině angličtiny. Je určena pro vícečlenné skupiny. Volně navazuje na Culture Page učebnice Project 3 (Oxford University Press).

Aktivitou žáci rozvíjejí:

  • vyhledávání informací vhodných k řešení problému – samostatné řešení problémů, volbu vhodného způsobu řešení (otevřené možnosti, libovolný výběr pracovního postupu a použitých aplikací ve skupině i individuálně)
  • spolupráci v týmu s částečnou individualizací

Doba trvání aktivity: cca 30 minut

1. Dostupnost WiFi


2. Nabitá baterie mobilu


3. Čtečka QR kódů (aplikace)


4. Aplikace podporující Street View


5. Webový browser


6. Google Apps (Dokumenty) nebo Microsoft (OneNote, Word)


7. sluchátka


Pracovní list (.docx)


 Pracovní list (.pdf)


QR kódy (1. otázka)
8 QR kódů, potřebných pro plnění prvního úkolu. 


Pracovní list_řešení (.pdf)

Postup

1. určit vedoucího skupiny
(pokud žáci neprocvičovali práci se sdílenými dokumenty, doporučuji rozdat vedoucím skupin také vytištěný pracovní list. Žáci si v rámci skupiny určí, jaké úkoly vypracují a vybrané úkoly z pracovního listu odstřihnou)
2. vedoucím skupin poslat pracovní list v elektronické formě
3. vedoucí skupin nasdílí dokument ostatním žákům ve své skupině
4. žáci se v rámci skupiny rozhodnou, kdo které úkoly vypracuje (podle svých preferencí)
5. správné odpovědi žáci zaznamenávají do dokumentu (odstřižených úkolů)
6. po splnění jednotlivých úkolů podle potřeby skupina provede úpravy a korekce


7. podle seznamu rozdány kartičky s QR kódy (kartičky odpovědí aplikace PLICKERS)
8. žáci odpovídají pomocí otočením karty s QR kódem. Odpovědi případně vyhledávají ve sdíleném dokumentu.
Odpovědi jsou aplikací Plickers okamžitě zpracovávány a zobrazovány (realtime feedback)

Úkoly

Aktivita se skládá z 6 úkolů.

1. úkol: Crossword

8 QR kódů s textem (opis slova z křížovky) rozmístěno po třídě. Žáci pomocí zařízení načtou QR kód (opis slova), následně slovo zapíší do křížovky.

2. úkol: Blank map

Žáci na základě slepé mapy určí zeleně označenou čtvrť.
Poté pomocí překladače přeloží slovo.

3. úkol: Identify

Žáci identifikují pomocí obrázků (případně videa) 3 známé mrakodrapy.

4. úkol: Height

Vyhledají výšku mrakodrapů v metrech, dále výšku převedou na stopy (pomocí aplikace, online převodu,…).

5. úkol: Street view

GPS souřadnice (načtená z QR kódu) zavedou žáky pomocí Street View na Ostrov svobody.

6. úkol: Video

Video je zdokumentovaná 8 hodinová prohlídka Manhattanu. Žáci se snaží při poslechu najít informace potřebné k vyplnění textu (jednotlivá slova, názvy, ceny, …).  

Fotodokumentace z hodiny