Nejen proto, že jsou někteří žáci ve škole přírodě a užívají si pohled do zelena, jsme spojili síly a místo klasické hodiny českého jazyka a matematiky jsme na několik hodin vymyslely trochu netradiční program. Žáci trénovali svou prostorovou představivost, zručnost a týmového ducha. Neměli snadnou práci. Jejich úkolem bylo sestavit neobyčejné krychle. Pracovním materiálem nebyla čtvrtka a pravítka, jak je v matematice zvykem, ale proutky z lísky a motouz. Některé pruty byly metrové, jiné půlmetrové a některé měly pouhých pár centimetrů. Jedné skupině dala práce zabrat, jiná to měla hotové raz dva. Cílem hodiny nebylo si hrát, ale hrou získat nové zkušenosti a představu o tom, jak se liší metr délky od metru čtverečního a nakonec i metru krychlového. To mnohé překvapilo, protože není příliš jednoduché si to představit. A otázka dne zněla: „Kolik šesťáků se vejde do metru krychlového?“ Po chvilce strkání, hromadě smíchu a nakonec i špetce strategie jsme do té prapodivné krabice naskládali 7 žáků. Potom se všichni pořádně zapotili při hledání slovních druhů a štafetovém diktátu. Nastartovali své mozkové závity. Následoval slet přesmyček, skládaček, hádanek a jiných her, kde mohli prokázat svůj jazykový talent a ostrovtip. Alternativní formou tak spojili procvičování gramatických jevů se zábavou.
VU a NK